Jak stworzyć własną markę odzieżową?

Jak stworzyć własną markę odzieżową?

marka odziezowa blog

Własna marka odzieżowa jako pomysł na biznes? Śmiało! Należy jednak pamiętać, że moda to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki, a myśl o otwarciu marki, która w swoim asortymencie oferuje koszulki, bluzy, dresy, czy też odzież ekologiczną, codziennie rodzi się w głowach setek osób. Jak więc przebić się przez konkurencję i sprawić, by to nasz brand został zauważony? Najważniejsze, by na początku zastanowić się nad kluczowymi kwestiami, jak koncepcja marki, grupa docelowa, produkt – który ma wyróżnić naszą firmę, identyfikacja wizualna, a także proces produkcji ubrań. Jak zrobić to dobrze i odnieść sukces na rynku? Zobacz jak stworzyć własną markę odzieżową krok po kroku i przejść od idei do realizacji, a przede wszystkim, jak robić ubrania i na tym zarabiać.

  1. Koncepcja marki 

Wszystko zaczyna się od pomysłu i nie inaczej jest w tym przypadku. Chcąc założyć własną markę odzieżową, po pierwsze musisz zastanowić się nad jej koncepcją i główną ideą. Wydaje ci się, że to nic odkrywczego? Myślisz o wypuszczeniu bluz? Świetnie, ale co dalej? Pomyśl, jak dokładnie ma wyglądać twój produkt i co ma go wyróżnić – może przepisem są hafty lub wyjątkowe nadruki? A może ich główną wartością ma być materiał, z którego będą tworzone – organiczny lub z recyklingu? Właśnie tu stajesz przed jednym z najważniejszych wyborów, wizją i całokształtem swojej marki odzieżowej, która od początku do końca powinna być spójna – od produktu, przez język komunikacji po identyfikację wizualną, które trafią do twojej grupy docelowej, ale o tym za chwilę. 

  1. Grupa docelowa 

Nie dogodzisz wszystkim i musisz zapamiętać, że nie o to chodzi. Twoja marka ma trafić do danych odbiorców, których sam wybierasz. Przy ustalaniu grupy docelowej odpowiedz sobie na podstawowe pytania: kim jest mój odbiorca? ile ma lat? czym się interesuje? co robi w wolnych chwilach? gdzie pracuje, a może jeszcze się uczy? w jakim mieście żyje? co lubi? co czyta? Tworząc dokładny profil swojej grupy docelowej, o wiele łatwiej będzie ci poznać konkretne potrzeby wymarzonego klienta, a tym samym szybciej i skuteczniej do niego dotrzeć.

  1. Element pożądania

Sam produkt to nie wszystko. Dzisiejszy klient jest o wiele bardziej wymagający i szuka marek, które zaoferują mu dodatkową wartość, z którą będzie mógł się utożsamiać. Oznacza to, że za produktem powinna iść idea, która zawiera się w koncepcji marki. Przykład? Odzież ekologiczna – jeżeli nasze bluzy wyróżniają się nie tylko designem, ale również posiadają odpowiednie certyfikaty i są tworzone w myśli mody zrównoważonej, klienci, którzy cenią sobie powyższe wartości, z pewnością wybiorą nas, zamiast konkurencji, która nie jest transparentna. 

  1. Odzież, która wyróżnia się designem 

Jeżeli mamy już koncepcję, grupę docelową i wiemy, jaka jest nasza idea – połowa sukcesu za nami. Teraz pora zająć się designem naszych bluz, koszulek czy dresów. Na hitowy produkt składa się nie tylko materiał i krój. Grafiki, nadruki, hafty i hasła, to jeden z najlepszych sposobów, dzięki którym produkt może zostać zauważony – tu jednak liczy się wykonanie i jakość. Wyróżniamy wiele metod znakowania odzieży, które mogą sprawić, że Twoje projekty będą wyjątkowe – i tak się składa, że jesteśmy w tym specjalistami. Która z nich okaże się najlepszą dla twojej marki? Zobacz całe spektrum możliwości i z naszą lekką pomocą, sam zadecyduj. W końcu to ty jesteś szefem.

  1. Labeling 

Metka – choć niektórym mogłoby się wydawać, że nikt nie zwraca na nią uwagi, nic bardziej mylnego. Metka to „twarz” twojej marki odzieżowej. To, co na niej się znajduje, daje jasny przekaz klientowi, że wie, za co płaci i jaką jakość dostaje. Jest to niezwykle istotne i pomaga budować jakościowy wizerunek marki. Poza podstawowymi informacjami, jak skład czy sposób pielęgnacji, może się na niej znaleźć zabawny slogan, ukryta wiadomość. Taka metka, wszyta z zewnętrznej strony odzieży może po prostu dodatkowo zdobić produkt. Tu każdy detal ma znaczenie

  1. Proces i produkcja ubrań 

Pora przejść do etapu, który dla wielu może być największym wyzwaniem – procesu i produkcji odzieży. W końcu nie każdy musi być konstruktorem czy znać się na krawiectwie, by otworzyć własną markę odzieżową. Masz pomysł, ale nie wiesz jak zabrać się za resztę – formę, odszycie pierwowzoru, szycie, metkowanie, kontrolę jakości czy pakowanie? Uwaga! Sam pomysł wystarczy, a my zajmiemy się resztą. Kompleksowo odpowiadamy za cały proces szycia odzieży. Jak to robimy i dlaczego warto nam zaufać? Przekonasz się tu