Opiekowanie się szkolnymi kanałami social media zazwyczaj jest domeną uczniów. Podczas kampanii promocyjnej bluz Twojej szkoły możesz stać się licealnym Social Media Ninja. Tylko co to właściwie znaczy?

 

Social Media Ninja to osoba, która zawodowo zajmuje się zarządzaniem różnymi stronami firmy, czy to na Facebooku, czy na przykład na Instagramie. Jako, że w administracji szkoły zazwyczaj nie ma takiej posady, wszystko ląduje na głowach uczniów. Liceum to jednak najlepszy czas, żeby szlifować swoje internetowe umiejętności - kto wie, co przyda się w przyszłości?

 

Zapraszamy na serię mini-poradników, dzięki którym będziesz w stanie zaplanować i zrealizować skuteczną kampanię promocyjną w swojej szkole i nie tylko!


 

 

Tylko co to właściwie znaczy? Należy zadać sobie pytanie, kto będzie odbiorcą publikowanych przez nas treści. Oprócz uczniów mogą to być również absolwenci, a także nauczyciele. Przeanalizujmy kolejne grupy docelowe naszych publikacji na przykładzie promocji zamówień bluz szkolnych.


Co do uczniów nie ma wątpliwości - technologia jest ważną częścią naszego życia, zatem najlepszym sposobem, aby do nas dotrzeć są media społecznościowe. Z uwagi na to, że z reguły każdy z nas ma ze sobą telefon z różnymi aplikacjami, warto rozważyć rozszerzenie kampanii na wiele kanałów social media. Oprócz Facebooka możemy zastosować również profil na Instagramie i (posiłkowo) na Snapchacie. Dzięki takim działaniom z pewnością dotrzemy z informacją o bluzach z logo szkoły do szerokiego grona zainteresowanych ich zamówieniem uczniów.
 

Młodszym absolwentom i młodszym nauczycielom (zaliczających się do tak zwanych milenialsów) możemy zaproponować pozostanie z nami w kontakcie na Facebooku. To pokolenie opiera się na “globalnej wiosce”, z reguły preferują samodzielność. Jeśli mają jakieś pytania - staraj zachęcić się ich do bezpośredniego kontaktu i przygotuj listę najczęściej zadawanych pytań, tak żeby móc sprawnie odpowiedzieć na ich wiadomości. Przy bluzach liceum na pewno przydatne będą informacje o sposobie składania czy odbiorze zamówień.

 

A co z nauczycielami i starszymi absolwentami? To zależy. Nie należy zapominać o tym, że coraz więcej osób zaczyna korzystać z internetu w celu wymiany informacji. Zastanów się, jak duże zainteresowanie budzą bluzy z logo szkoły wśród tej grupy. Niższa aktywność starszej społeczności w social media może zadecydować o tym, żeby kierować wobec nich kampanię nie w social media, a na przykład przez stronę internetową szkoły i poprzez kontakt osobisty.

 

Następnym krokiem Twojej kampanii promocyjnej będzie zaplanowanie strategii. Chcesz wiedzieć więcej? Obserwuj nasz Fanpage na Facebooku, aby być na bieżąco z postami na blogu!